Maneta Schimbator Shimano SLX SL-M670-R Dreapta 10 V
Descriere
Noile manete SLX-M670 pentru 10 pinioane cu tehnologie Dyna-Sys.
Gama Shimano SLX se caracterizeaza prin agresivitate, rezistenta, greutate mica si este conceputa special pentru off-road.
Caracteristici:
• Design ergonomic imbunatatit
• Operare usoara
• Convertor pentru 2/3 foi
• Indicator compact usor vizibil
RAPIDFIRE PLUS – folosite inca din 1985, aceste manete au un buton de actionare pentru a creste o viteza si un buton pentru a cobori o viteza; cu degetul mare se impinge maneta cand vrem sa trecem pe o foaie sau un pinion mai mare, iar cu degetul aratator se trage de cealalta maneta cand vrem sa coboram o foaie sau un pinion. Acest lucru permite schimbarea vitezelor fara a ridica mana de pe ghidon, mult mai rapida si mai eficienta fata de sistemele clasice. Se recomanda a folosi manete rapidfire in combinatie cu schimbatoare spate Top Normal.
2-WAY RELEASE – manetele rapidfire cu aceasta tehnologie permit funtionarea manetei de coborare a vitezelor in ambele sensuri (maneta de coborat pinion sau foaie se activeaza atat cu degetul aratator, cat si cu degetul mare). Schimbatul vitezelor este mai usor, mai prietenos cu utilizatorul si se adapteaza cu succes diferitelor stiluri de mers pe bicicleta.
DYNA-SYS – este o tehnologie revolutionara pentru MTB ce propune folosirea casetelor de 10 pinioane. Avantajele sunt multiple. Mai multe pinioane inseamna mai multe rapoarte, fapt ce permite ciclistului sa foloseasca mai mult si in combinatii noi foaia principala (mijlocie); mai mult timp petrecut pe foaia mijlocie inseamna mai putine schimbari ale foilor. Orice schimbare de foaie aduce dupa sine doua sau trei schimbari de “recuperare” la pinioane, iar schimbarile de viteza inseamna pierdere de cadenta si de forta in pedalare. Spre exemplu, pe o urcare in care ciclistul merge pe foaia mijlocie si pinionul de 34, atunci cand panta devine mai abrupta, acesta este nevoit sa schimbe pe foaia mica; dar foaia mica in combinatie cu pinionul de 34 este o viteza prea mica pentru urcarea respectiva si o trecere prea mare de la pedalat in forta la pedalat “in gol”, fiind nevoie de doua sau trei schimbari de “recuperare” de pe pinionul de 34 pe altele mai mici pentru a echilibra raportul. Se pierde astfel cadenta si energie prin schimbari repetate pentru gasirea raportului optim.
Dyna-Sys reduce numarul de schimbari de “recuperare” la doar una singura si aceasta fiind folosita destul de rar. Cum? Prin introducerea celor 10 pinioane cu cel mare de 36 dinti fata de 34 dinti cat era maxim inainte, dar si prin folosirea foii mici cu 24 dinti in loc de 22 de pe modelele fara Dyna-Sys. Asta inseamna ca foaia mijlocie poate fi folosita in urcari si cu pinionul de 36dinti, un raport bun de urcat, de aici rezultand o mai mica necesitate de a schimba pe foaia mica. Dar chiar si atunci cand panta cere schimbarea pe foaia mica, pentru ca aceasta este de 24 de dinti fata de 22, nu este nevoie decat de o singura schimbare de “recuperare” la pinioane pentru a reveni la un raport echilibrat. Inca un avantaj al tehnologiei Dyna-Sys este schimbarea mai rapida, mai silentioasa si mai eficienta a foilor prin CloseStep, adica foia mare si cea mica sunt mai aproape ca numar de dinti de cea mijlocie (42/32/24 fata de 44/32/22). Astfel, lantul urca ma usor de pe foaia de 24 pe cea de 32, sau coboara mai bine de pe 42 pe 32.
Nu in ultimul rand, rapoarte de transmisie apropiate intre pinioane înseamna salturi mai mici intre viteze , adica schimbare mai lina fara balans nedorit al lantului, eficienta mai mare si sanse mai mici de a avea accidente nedorite (ruperi de lant, chaining, pedalari in gol, etc). Schimbatul vitezelor poate face diferenta intr-o cursa de cross-country, de aceea Shimano a regandit tehnologia introducand Dyna-Sys pe sistemele de angrenare de top, aducand eficienta schimbarii vitezolor la un nivel la care nu a mai fost pana acum.
Maneta pentru pinioane este compatibia doar cu schimbatoare Shimano Dyna-Sys. (orice model).
Maneta pentru foi este compatibila cu orice schimbator Shimano Mega 9 Drivetrain sau Dyna-Sys pentru trei foi.